Binding in Veghel het sterkst?

Door Henk Engelmoer op 18 februari 2019

De gele hesjes hebben de PvdA inmiddels gevonden! De foto’s zijn van Silvia Derks

Nog vorige week schreven we over het beplakken van de verkiezingsborden. Een vast ritueel, een aantal weken voor verkiezingen en in Meierijstad nog een gezellige activiteit ook, want in deze gemeente wordt ‘centraal geplakt’. Dat wil zeggen, op drie plekken (Veghel, Schijndel en Sint-Oedenrode) komen de ‘plakkers’ bijeen en krijgen de houten panelen hun fleurige uitdossing. Afgaande op het aantal verkiezingsposters is het dit keer wat minder druk geweest, maar dat hoeft de gezelligheid natuurlijk niet in de weg te staan.

Nog geen drie dagen na de bewuste ‘lijmdag’ deden geruchten de ronde dat opvallend vaak ‘onze’ PvdA-posters zouden loslaten. Paniek natuurlijk, want daar sta je niet een hele zaterdagmorgen voor te plakken. Moet je natuurlijk ook al weer gaan vrezen voor een negatief verkiezingsresultaat! Redding: Rust…. Oorzaak vaststellen, plakploeg formeren en schade herstellen, zo simpel is het. Tja, de oorzaak dan? Slappe lijm? Te klein formaat poster? Vandalisme? Wie het weet mag het zeggen. De plakploeg is inmiddels gerekruteerd….

Maar, een dikke maar….  Ondertussen zijn we zelf eens een rondje gaan wandelen en hebben we in Veghel al een aantal van de verkiezingsborden geïnspecteerd. Het resultaat viel erg mee: op de bekeken borden zat de PvdA-poster nog strak en sterk op het bord. Paniek om niets? Is de binding in Veghel dan wellicht wat sterker dan elders?