25 november 2016

PvdA-kiezers bedankt

Graag danken we alle mensen die afgelopen woensdag op de PvdA Meierijstad hebben gestemd. De verkiezingsuitslag woensdag was helaas teleurstellend voor ons. We hadden natuurlijk op meer gehoopt dan de twee zetels waarmee we nu in Meierijstad beginnen. Al wisten we dat een tegenvallende uitslag ook mogelijk was. We kijken terug op een mooie campagne.

We gingen op bezoek bij hartverwarmende burgerinitiatieven als Villa Puur en het Pieter BrueghelHuis in Veghel en inspirerende ondernemers als Thijs Swinkels en Jan Hellings. We maakten kennis met het jongerenwerk in Veghel en Sint-Oedenrode, de katholieke ouderenbond in Erp, Keldonk en Boerdonk en de Stichting Turkse Eenheid in Veghel. We wandelden binnen bij dorpshuis D’n Brak in Mariaheide en zaten aan de keukentafel bij een gezin in Nijnsel dat zich zorgen maakt over de komst van een Megastal. We spraken met vrijwilligers van de voedselbank Veghel over armoede in het dorp.

Verder waren we veel op staat te vinden. Zoals we ook buiten verkiezingstijd doen. Rozen en flyers uitdelen, maar bovenal met mensen in gesprek gaan. Wat leeft er bij hen en waar maken wij ons sterk voor. Dat verhaal over duurzaamheid, sociale woningbouw, armoedebestrijding en goede zorg hebben we overal verteld. En dat blijven we doen.

Veel hebben we ook geleerd van onze bezoeken op het gebied van zorg. De Watersteeg in Veghel, Van Haarenstaete in Mariaheide, het Thomashuis in Erp/Keldonk, Odendael en ZorgOkee in Sint Oedenrode en een pleeggezin in Schijndel.

We kunnen hier lang gaan redeneren waarom de uitslag tegenvalt, maar het verandert de feiten niet. We gaan de komende jaren aan de slag om in alle dorpen van Meierijstad te laten zien waar wij voor staan. Dat geluid zult u van ons horen in de nieuwe gemeenteraad.