16 juli 2016

Geen grote zorgen in Rooi

Afgelopen zaterdag stond de bakfiets van de PvdA Meierijstad alweer in Sint-Oedenrode. Enerzijds om te laten zien dat er ook voor de inwoners van Rooi straks weer een afvaardiging van de PvdA in de gemeenteraad van Meierijstad te kiezen is, maar vooral ook om te luisteren. Te luisteren naar wat de inwoners van Rooi op politiek gebied bezig houdt en wat ze vinden van hun woonplaats.

De meeste mensen wonen graag in Rooi. Geen grote zorgen, maar er blijft altijd iets te wensen over. Wat dan? Het onderhoud van de wegen in Olland kan beter, geluidsoverlast in het centrum tot diep in de nacht tijdens Rooi kermis, gebrek aan parkeerruimte in het centrum, meer aandacht voor zwerfafval, het is zomaar een greep uit de reacties. En denkt Meierijstad straks ook nog een beetje aan Rooi? Als het aan de PvdA Meierijstad ligt wel.

Grote onderwerpen als de zorg en de mogelijke komst van asielzoekers kwamen natuurlijk ook aan bod in de gesprekjes op straat. Soms pittige discussies met aanhangers van hele andere politieke partijen, maar zeker ook mensen die blij zijn dat de PvdA terug is in Sint-Oedenrode. Zoals een man treffend antwoordde op de vraag wat hij mist in Rooi: “een partij zoals jullie”.

Opvallend veel bezoekers in het centrum van Rooi waren overigens geen inwoner van de gemeente. Winkelend publiek vanuit Son, Liempde, Best en Schijndel weet de weg te vinden naar Rooi. Maar ook toeristen uit Zeeland en andere windstreken in Nederland. Dat is fijn, een aantrekkelijk centrum is goed voor de levendigheid en de winkeliers.