Ombudsteam

De werkwijze van het PvdA-ombudsteam is eenvoudig: iedereen uit de gemeente Meierijstad kan – gratis – via telefoon of mail een beroep doen op het team. Alle meldingen komen centraal binnen bij één van de vrijwilligers. Die zorgt vervolgens binnen 24 uur voor twee dingen: de hulpvrager krijgt een reactie en de vraag wordt – anoniem – uitgezet onder de vrijwilligers.

Binnen drie dagen na de eerste melding kloppen twee ter zaken deskundige teamleden aan bij de hulpvrager. Zij gaan helpen bij het vinden van een oplossing voor het aangeroerde probleem. Daarbij gaan ze niet zitten op de stoel van bijvoorbeeld de sociale dienst of de woningbouwvereniging, ze gaan juist assisteren bij het vinden van de juiste weg bij dergelijke instellingen.

In veel gevallen zal het team de oplossing van het probleem zelfstandig kunnen begeleiden. In het enkele geval dat dit niet lukt, bestaat de mogelijkheid om deskundigheid te zoeken bij de landelijke koepel van PvdA-ombudsteams, waarmee een nauw contact bestaat.

Het PvdA-ombudsteam is bereikbaar:

per mail: [email protected]

per telefoon: 06 83986648.