Verkiezingsprogramma 2022-2025 ‘Samen komen we verder!’

Verkiezingsprogramma 2022-2025 ‘Samen komen we verder!’

Voorwoord

Samen komen we verder. Met optimisme stappen PvdA en GroenLinks in deze lokale politieke samenwerking. Omdat we er van overtuigd zijn dat we samen meer kunnen bereiken in Meierijstad. In een tijd van politieke afsplitsingen en individualisering willen we juist door verbinding een krachtig signaal afgeven.

Dit verkiezingsprogramma laat zien wat we belangrijk vinden. Waarvoor we willen samenwerken met andere politieke partijen in Meierijstad en waarvoor we willen strijden als het nodig is. PvdA-GroenLinks Meierijstad staat voor een gemeente die oog heeft voor mensen die de overheid wat meer nodig hebben.

PvdA-GroenLinks Meierijstad geeft ruimte aan mensen en organisaties die een maatschappelijke bijdrage willen leveren.

De speerpunten van PvdA-GroenLinks Meierijstad sluiten aan bij de basisbeginselen van beide partijen. Betaalbaar en goed kunnen wonen voor al onze inwoners. Het voorkomen en bestrijden van armoede en schulden onder onze inwoners. Meierijstad gaan we vergroenen en we nemen verantwoordelijkheid om klimaatverandering tegen te gaan. In Meierijstad moeten inwoners kunnen rekenen op goede zorg en ondersteuning wanneer die nodig is. Nieuwkomers zijn welkom in Meierijstad, we helpen hen bij hun inburgering. We hebben aandacht en waardering voor het verenigingsleven, waaronder sport, kunst en cultuur, waarderen ook al die actieve vrijwilligers. We hechten aan de sterke werkgelegenheid in Meierijstad, een inclusieve stad wat ons betreft.

De PvdA is al jaren een stabiele factor in de gemeentepolitiek in Meierijstad, een partij die kan besturen en samenwerken met andere partijen in de raad. In de nieuwe combinatie PvdA-GroenLinks zetten we die lijn voort, met nieuw elan, nieuwe ideeën en vol optimisme. Op PvdA-GroenLinks Meierijstad kan de kiezer rekenen. Nu er in de samenleving zoveel aan de hand is door corona, nu het klimaat verstandige keuzes vraagt van de overheid, juist nu is het belangrijk dat er een sterke PvdA-GroenLinks -fractie in Meierijstad is. Daarom vragen we u om ons te steunen op 16 maart 2022.

Menno Roozendaal

Lijsttrekker PvdA-GroenLinks Meierijstad