1.400 nieuwe huurwoningen. Het werd tijd!

Door Arie de Zwart op 12 december 2021

In het Brabants Dagblad en allerlei andere media stond het er echt: “Veertienhonderd nieuwe sociale huurwoningen in Meierijstad vóór 2035”. PvdA-raadslid Arie de Zwart sprong een gat in de lucht. Eindelijk.

Het nieuws was gebaseerd op een persbericht van de gemeente Meierijstad. Maar daaraan is heel veel werk vooraf gegaan. Voor en achter de schermen. Niet alleen door de gemeente zelf. Maar zeker ook door de politiek. Vijf jaar ‘zeuren en drammen’ van onder andere PvdA Meierijstad, heeft z’n vruchten afgeworpen. Diverse moties en amendementen waren daarvoor nodig, rond tiny houses, het versnellen van woningbouw, het vergroten van de druk op projectontwikkelaars, het vasthouden aan het percentage sociale huurwoningen etc. etc.

Prestatieafspraken
Op 9 december 2021 ondertekenden gemeente Meierijstad, woningcorporaties Area, Woonmeij en BrabantWonen en de huurdersbelangenorganisaties van Area en Woonmeij de nieuwe prestatieafspraken voor 2022. Prachtige ambities en extra aandacht voor meer sociale huurwoningen.
PvdA Meierijstad is er blij mee! En hoopt dat de afspraken daadwerkelijk worden gerealiseerd.

Aandacht zal niet verslappen!
De aandacht voor het onderwerp (sociale) woningbouw en wonen voor specifieke doelgroepen zal echter niet verslappen. In de nieuwe bestuursperiode zal PvdA-GroenLinks, die samen de verkiezingen ingaan, met minimaal dezelfde energie zich hiervoor gaan inzetten.

Arie de Zwart

Arie de Zwart is woonachtig in Schijndel en raadslid voor de PvdA-Meierijstad. In het dagelijks leven werkt hij als financieel manager.

Meer over Arie de Zwart