25 september 2016

Armoede raakt iedereen

Een politieke partij op de Markt. Daar lopen sommige mensen liever met een boogje omheen. Of nemen vriendelijk de flyer aan en lopen door. Maar als het onderwerp armoede onder kinderen is, dan blijven velen toch staan. Niemand laat dat onderwerp koud. Mensen vertelden over hun zorgen en vooral zorgen die ze hebben over anderen.

Armoedebeleid in Meierijstad

Zaterdag stond de PvdA Meierijstad op de weekmarkt in Schijndel. Tweede Kamerlid Duco Hoogland, woordvoerder kinderarmoede in Den Haag, was er ook bij. De PvdA bokste het in Den Haag tegen de VVD voor elkaar €100 miljoen extra voor de bestrijding van kinderarmoede in de begroting 2017 mee te nemen. Dat geld gaat naar gemeenten, ook naar Meierijstad dus. Maar gaat Meierijstad dat ook voor bestrijding van armoede inzetten. Als het aan de PvdA ligt natuurlijk wel. Maar krijgt Meierijstad ook een sociaal bestuur dat oog heeft voor de bestrijding van armoede? Dat weten we pas over een paar maanden.