Blauwe Kei en Spectrum kiezen voor samenwerking

Door Henk Engelmoer op 1 april 2019

PvdA-wethouder Menno Roosendaal spreekt over “een verrijking van het culturele aanbod in Meierijstad”. Hij is er blij mee: “De concrete samenwerking tussen theater de Blauwe Kei en cultureel centrum ’t Spectrum betekent een mooie verbreding van het theateraanbod in onze gemeente”.

Beide partijen hebben afgesproken dat in het seizoen 2019-2020 zestien professionele theatervoorstellingen zullen worden gegeven in de nieuwe podiumzaal van ’t Spectrum. Daarnaast blijven uiteraard de voorstellingen en andere activiteiten van Schijndelse groepen en organisaties als ook de voorstellingen van de Filmclub gehandhaafd.
Bij de voorstellingen in het Spectrum is de Blauwe Kei verantwoordelijk voor de programmering, kaartverkoop, ontvangst van artiesten en de technische ondersteuning. Het Spectrum neemt vooral de horeca en zaalverzorging voor haar rekening.
Nog voor de zomervakantie willen de Blauwe Kei en het Spectrum met één of meer proefvoorstellingen de mogelijkheden van de nieuwe podiumzaal testen, ze zien het bovendien als een eerste gelegenheid voor het publiek in de omgeving van Schijndel om kennis te maken met het nieuwe podium.
Het definitieve programma van de Blauwe Kei en daarmee ook van de voorstellingen in Schijndel wordt op 7 mei bekend gemaakt.