Gaat Meierijstad voor opvang zorgen?

Door Arie de Zwart op 26 oktober 2021

Het kabinet heeft een dringende oproep gedaan om per provincie voor zeker 100 opvangplekken te zorgen. Al op 1 september stelde raadslid Arie de Zwart vragen over de bereidheid van de gemeente om noodopvang te leveren. Uit de antwoorden bleek dat de gemeente haar bijdrage zou willen leveren, hierover zelfs al in gesprek is en open staat voor aanvullende oplossingen.

Op 30 september kwam Arie de Zwart hier nog eens op terug: “De eerste gemeenten zijn al bezig met het inrichten van een sporthal om de hoogste nood te ledigen. Deze gemeenten roepen anderen op om ook ruimte beschikbaar te stellen. Daarom de volgende vraag: Bent u bereid om actief bij het COA ruimte, lees een sporthal, aan te bieden om er zo onder andere er voor te zorgen dat we geen vluchtelingen in tentenkampen moeten huisvesten?”. Het antwoord van het college was bevestigend.

Nu de oproep door het kabinet is gedaan, gaan we ervan uit dat vanuit Meierijstad nu ook daadwerkelijk een aanbod komt. De PvdA-fractie zal erop blijven aandringen dat ook Meierijstad helpt om snel fatsoenlijke opvang te regelen voor de huidige stroom asielzoekers.

Afbeelding van Capri23auto via Pixabay

Arie de Zwart

Arie de Zwart is woonachtig in Schijndel en raadslid voor de PvdA-Meierijstad. In het dagelijks leven werkt hij als financieel manager.

Meer over Arie de Zwart