Menno Roozendaal opent wielerbaan Schijndel

Door Henk Engelmoer op 11 mei 2018

afbeeldingen van Schijndel-online

Hemelvaartsdag heeft PvdA-wethouder Menno Roozendaal de nieuwe wielerbaan in Schijndel geopend. ‘De nieuwe lus’ heet het 1600 meter lange parcours dat prima past in de lange traditie die Schijndel al sinds jaar en dag met het wielrennen heeft.

Bij het tot stand komen van de nieuwe baan heeft de PvdA een prominente rol gespeeld. Dit schrijft omroep Meierijstad daarover: “Medio 2015, toen de begroting voor het laatste jaar als zelfstandige gemeente Schijndel opgesteld moest worden, bleek dat alle sportaccommodaties in Schijndel op peil waren behalve die van de wielervereniging. Enkele politici gingen in gesprek met de wielervereniging. Hun partijgenoot Menno Roozendaal was wethouder sport. Er bleek uit het gesprek dat er mogelijkheden waren voor de vereniging mits er een gedegen plan kwam en dat er draagvlak was binnen de gemeenteraad. Dat was er. Op donderdag 21 juli 2016 stemde de gemeenteraad unaniem akkoord met het plan om het parcours van Wielerverenging  Schijndel uit te breiden tot een volwaardige lengte van 1600 meter, de bouw van een eigen clubgebouw en de aanleg van verlichting.”

(Afbeeldingen van schijndel-online)