25 mei 2015

Partij van dertien dorpen

Dit is hem dan, de website van PvdA Meierijstad. Nu nog een beetje leeg, maar dat gaat snel veranderen. Zoals de nieuwe gemeente steeds meer vorm krijgt, zo gaat ook de PvdA zich steeds meer roeren.

Meierijstad wordt een gemeente van dertien dorpen en die dorpen moeten vooral de dorpen blijven die ze nu zijn. PvdA Meierijstad zet in op behoud van kleinschaligheid. We zijn voorstander van de start van de nieuwe gemeente én grijpen mogelijkheden om de leefbaarheid van de wijken en dorpen te behouden en te versterken. Zoals gemeenten steeds meer taken van het rijk krijgen, zo zullen de kernen steeds meer het heft in eigen handen gaan nemen. PvdA Meierijstad wil de dorpen daarin stimuleren. Op de schaal van de gemeente zetten we ons tegelijkertijd in voor goede zorg, een krachtige economie en duurzaamheid.

PvdA Meierijstad heeft inmiddels een afdelingsbestuur (foto). Het komend najaar wordt gewerkt aan een kandidatenlijst en daarna aan een verkiezingsprogramma. Wilt u uw zegje doen in de progressieve partij van de dertien Meierijstad-dorpen? Word lid of kom eens kijken bij één van de vele bijeenkomsten in de regio.

En hou ook de PvdA-ers in de huidige gemeenten Schijndel, Sint-Oedenrode en Veghel in de gaten. Die van Schijndel vindt u op hun eigen website, in Veghel en ‘Rooi’ zijn ze actief binnen de lokale partijen daar: Hart voor Veghel en Hart voor Rooi.