Per ongeluk!

Door Silvia Derks op 22 oktober 2020

Het viel de PvdA-fractie ineens op. Op het bord voor afslag nummer 11 op de A50 is Veghel-Centrum afgeplakt. Omdat de PvdA verwachtte dat hier een doordachte en onderbouwde keuze aan ten grondslag lag, stelde zij hierover technische vragen aan het college.

Immers, omdat de bewegwijzering is aangepast, zal het verkeer vaker afslag 10 kiezen. Daar staat Veghel-Centrum namelijk wél op. Nadeel daarvan is, dat die route naar het centrum via de nu al zeer drukke Rembrandtlaan en de zogenaamde ‘lange haak’ loopt. Wat betreft de PvdA een zeer onwenselijke ontwikkeling.

Maar wat schetst onze verbazing. De gemeente wist helemaal niks van de aanpassing, het was ook nog niemand opgevallen. En bij navraag bij Rijkswaterstaat, die voor de bewegwijzering verantwoordelijk is, bleek het afplakken ‘per ongeluk’ te zijn gebeurd. Ze hebben beloofd dit te herstellen. Eind goed, al goed.

Het ging dus per ongeluk….. Een overactieve medewerker van Rijkswaterstaat kwam per ongeluk langs. Ging per ongeluk stil staan bij de bewegwijzering. Pakte per ongeluk een ladder of iets dergelijks en ging per ongeluk een bestemming afplakken. En ging per ongeluk weer de weg op om per ongeluk ergens anders iets te doen. Bizar.

Silvia Derks

Silvia Derks is woonachtig in Veghel en raadslid namens de PvdA-GroenLinks Meierijstad. Silvia is werkzaam bij de Provincie Noord-Brabant als strategisch adviseur van de directie. Hier vind je een interview met Silvia Derks op de site van de gemeente.

Meer over Silvia Derks