PvdA Meierijstad huldigt jubilarissen

Door Henk Engelmoer op 1 april 2019

Tijdens de jaarvergadering in Zijtaart heeft de PvdA Meierijstad alle leden met een meer dan veertigjarig lidmaatschap in de bloemetjes gezet. Het waren er 14, maar die kwamen niet allemaal opdagen.

De ledenvergadering werd gehouden in het voormalige klooster van Zijtaart, waar het eerste programmapunt bestond uit een rondleiding door dit druk gebruikte dorpscentrum.
Vol trots verhaalden enkele bestuursleden van de stichting die thans dit gemeenschapscentrum bestiert, over de manier waarop hun stichting ernaar streeft het Zijtaartse verenigingsleven te faciliteren. Dat ze daarin slagen blijk uit de grote verscheidenheid van activiteiten die er deze dinsdagavond te bewonderen waren: van muziek en bingo tot aan bewegingsvormen voor wat oudere mannen.
Tijdens de rondleiding werden de architectonische bijzonderheden niet vergeten en zagen de deelnemers onder meer de prachtige kapel, het bijzondere binnenplein, de aan een kloostergang denkende gang langs de diverse gemeenschappelijke ruimtes en niet te vergeten ook de school, want het betreft hier een multi-functioneel gebouw, waar – dat is zeker – menig inwoner uit andere delen van onze gemeente met enige afgunst naar zal kijken, maar toch ook vol bewondering voor een gemeenschap die dit zo voor elkaar krijgt.

De penningmeester heeft het in de ogen van de aanwezige leden goed gedaan

Over naar de orde van de dag
Na de rondgang kregen de meer traditionele agendapunten aandacht. De penningmeester kon gerust naar huis, onze wethouder ook, want alom heerste tevredenheid rond zijn manier van opereren, ook onze fractievoorzitter had het niet moeilijk met zijn betoog rond de vorming van de nieuwe coalitie: ‘vertrouwelijk en nog volop in ontwikkeling’ en vervolgens was er aandacht voor de jubilarissen.

Riny van Rossum heeft Jan Poels gehuldigd en een bloemetje overhandigd.

Negen van de trouwe leden waren naar Zijtaart gekomen om daar in het zonnetje te worden gezet door respectievelijk Martha School uit Sint-Oedenrode, Riny van Rossum uit Veghel en Peter Roosendaal uit Schijndel. Zij hadden voor iedereen een persoonlijk woordje en deelden bloemen uit aan de jubilarissen uit respectievelijk Sint-Oedenrode, Veghel en Schijndel.
Oorspronkelijk zouden ook leden met een 25-jarig lidmaatschap bij de huldiging betrokken worden, maar die waren er niet.

De niet-aanwezige leden met een meer dan veertigjarig lidmaatschap hebben, voor zover zij daar prijs op stelden, in de loop van de vorige week alsnog hun bloemetje gekregen.