19 juli 2015

Stilte voor de storm

PvdA Meierijstad duikt even onder. We gaan even vakantie houden en doen dat om energie op te doen voor de drukke periode die er daarna komt.

Want komend najaar al moet de kandidatenlijst voor de eerste verkiezingen van de gemeente Meierijstad worden vastgesteld. Daarna mag een aantal kandidaten zich met andere leden storten op het verkiezingsprogramma van PvdA Meierijstad. We hebben er zin in, ondanks het feit dat onze partij het in landelijke peilingen beroerd doet – we zeggen het zelf maar, want we vermoeden dat u dat al lezend nu zit te denken.

Dat we ondanks die peilingen zo enthousiast zijn, komt omdat we van onszelf vinden dat we écht wat toe te voegen hebben binnen de plaatselijke politiek. Dat ontdekken we bijvoorbeeld in de kerngroep, waar alle politieke partijen van Sint Oedenrode, Schijndel en Veghel zijn vertegenwoordigd. De PvdA knokt daar tegen de stroom in voor een vernieuwende, dienstverlenende gemeente. En we ontdekken het in Schijndel, waar de PvdA deel uitmaakt van de coalitie en waar onze wethouder een stevig, sociaal beleid voert over het gebied van onder meer jeugdzorg. We vertrouwen erop dat PvdA Meierijstad in de nieuwe gemeente de kans krijgt haar standpunten om te zetten in beleid. Hier leest u ze, de standpunten.

Wij gaan op vakantie en zijn half augustus terug met nieuwe berichten. We wensen u een fijne zomer!