We gaan op pad: campagne voeren!

4 februari 2019

Vier belangrijke verkiezingen dit jaar: op 20 maart die voor Provinciale Staten en daarmee indirect ook voor de Eerste Kamer, dezelfde dag ook voor de waterschappen en dan op 22 mei de verkiezingen voor een nieuw Europees parlement. Heel wat uitdagingen voor de diverse politieke partijen en natuurlijk doet ook de PvdA volop mee.

Na de smadelijke verkiezingsnederlaag van september 2017 en de toch ook nog tegenvallende resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen het jaar daarna, zal een heldere campagne dit jaar tot een veel beter resultaat moeten leiden. Er zijn voorzichtige tekenen die erop wijzen dat dit tot de mogelijkheden behoort en wellicht ook dat de keuze van de aansprekende PvdA’er Frans Timmermans tot Europees lijsttrekker van de sociaal-democraten  hieraan kan bijdragen.

Uiteraard doet ook de PvdA Meierijstad mee aan de campagne voor deze verkiezingen. De eerste verkiezingsposters zijn al onder de leden verspreid, andere activiteiten staan gepland.

Zo zijn er 9 februari leden actief met het plakken van posters op verkiezingsborden. In Meierijstad is dat een georganiseerde activiteit in respectievelijk Veghel, Schijndel en Sint-Oedenrode. Zo gaan leden op 9 en 16 maart  tussen 11.00 en 15.00 uur flyers uitdelen en in gesprek met onze inwoners over thema’s die ons allemaal aangaan. Voorbeelden: armoedebestrijding, huisvesting, gebruik van de ruimte in het buitengebied, leefbaarheid in kleine kernen en klimaatmaatregelen.

Leden of sympathiserende belangstellenden die mee willen doen kunnen zich melden via [email protected].